Kako Gugl rangira sajtove?

Svakog dana Gugl daje odgovore na više od milion pitanja koje postavljaju ljudi u 181 državi i na 146 različitih jezika. 15% procenata svih upita Gugl „vidi“ prvi put. Sve ovo je moguće zahvaljujući algoritmu koji može da udovolji ogromnom broju svakodnevnih zahteva. Gugl pretraga napreduje iz godine u godinu i glavni ljudi Gugla koji se bave algoritmom kažu da su tek na početku onoga što je moguće. Gugl inžinjeri se trude da pretraga bude brza, kvalitetna i u skladu sa onim što korisnik traži.

Relevantniji rezultati se rangiraju na višoj poziciji

Za svaku pretragu na Guglu postoje hiljadu, pa čak i milion web stranica sa korisnim informacijama. Najveći izazov za Gugl je kako da korisniku ponudi najrelevantniju informaciju. Ta stranica koju Gugl smatra najrelevantnijom za pretragu nalazi se na prvoj stranici, na samom vrhu.

Današnji algoritam Gugla se oslanja na preko 200 jedinstvenih signala, kao što su koliko često se traženi termin pojavljuje na web stranici (važnost ključnih reči). PageRank, tj. broj i kvalitet linkova koji vode ka web stranici i još mnogi drugi.

Kako funkcioniše Google PageRank?

Kako Google rangiranje funkcioniše?

Google Panda: Pronalaženje kvalitetnog sadržaja

Google Panda apdejt je jedna od najvećih algoritamskih promena koju je Gugl izvršio od kada postoji. Ovaj apdejt je uticao na 11,8 % pretraga. Panda apdejt je smišljena sa namerom da poboljša zahteve korisnika tako što pronalazi nekvalitetne sadržaje i potiskuje ih na Gugl stranicama. U isto vreme, sajtovi sa kvalitetnim i originalnim sadržajem se bolje i više rangiraju na Gugl stranicama.

Google Panda apdejt

Google Panda

Borba protiv spamovanja

Od kada postoje tražilice, postoje i ljudi koji pomoću raznih trikova i prevara pokušavaju da se probiju na vrh rezultata pretrage. Najčešći trikovi su:

  • „Kloking“ (Cloaking)- sajtovi prikazuju drugačiji sadržaj popisivačima (crawlers) i korisnicima. Recimo, na beloj površini, belim slovima piše “ Crtaći za decu“, a stranica je praktično reklama za neki proizvod.
  • Pretrpavanje ključnim rečima- na sajt su ubačene ključne reči u svakoj rečenici, ne bi li tražilice mislile da je sajt relevantan toj temi, a u stvari sajt se bavi prodajom nekog drugog proizvoda. Nekada je bilo moguće na dno sajta postaviti stotinu ključnih reči „pravni saveti“, dok bi se sajt bavio prodajom automobila.
  • Plaćeni linkovi- plaćanje drugom sajtu da doda link ka vašem sajtu, u nadi da će to popraviti PageRank. Posebno kupovanje linkova na nekom autoritativnom sajtu sa visokim PR.

Danas, kako Gugl procenjuje,svakog sata se kreira više od milion spam stranica. Ovo je veoma loše za pretragu, jer relevantni sajtovi mogu da se nađu ispod nekih sajtova koji su irelevantni. Vlasnici sajta takođe imaju problem zbog spam sajtova, jer je u moru ovakvih teže pronaći njihov sajt.

Jedan od Guglovih osnovnih zadataka je da se bori protiv spamera, kako bi korisnici mogli da pronađu bolji i kvalitetniji sadržaj i odgovor na njihove zahteve, kao i da pomogne da kvalitetne stranice dobijaju posetu zbog važnosti i kvaliteta informacija i sadržaja koji nude.

3 mišljenja na „Kako Gugl rangira sajtove?

  1. Povratni ping: Uticaj Google + na SEO | SEO Škola

  2. Povratni ping: Kako da popravite poziciju na Guglu? | SEO Škola

  3. Povratni ping: Kako napraviti Google friendly sajt | SEO Škola

Ostavite komentar